Siemens WM14A160FN

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WM14A160FN op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

mobrak 09-03-2010
Geschreven voor: Siemens WM14A160FN

Na een zuinig gebruik van nog geen 3 jaar is er een trommelrib afgebroken, waarvan Siemens beweerde dat deze niet mer te verkrijgen zijn. Er moest dus een hele nieuwe trommel in geplaatst worden,
waardoor deze eenvoudige machine toch nog duur wordt.
De service van Siemens is waardeloos!

Fredo2007 03-08-2008

Prima machine,
Stil eenvoudige bediening.
Heel handig is de Quick en Mix stand. in slechts 45 minuten draait een complete was van gemengd wasgoed op 30gr, ideaal voor 1 persoon

Remko 04-03-2008
Geschreven voor: Siemens WM14A160FN

Ik wilde een eenvoudige wasmachine van een goed merk en ben op deze wasmachine uitgekomen. De belangrijkste zaken zitten erop, inclusief wolprogramma, handwasprogramma, de mogelijkheid om bij de belangrijkste wasprogramma's de temperatuur in te stellen, een knop om het centrifugetoerental te verlagen naar 600 toeren en een knop om zelfs helemaal niet te centrifugeren. Verder is de wasmachine uiterst gebruikersvriendelijk: een kind doet de was. Dat komt doordat er maar een paar knoppen op zitten en je weinig verbeeldingskracht nodig hebt om te begrijpen wat er bedoeld wordt. De was komt er schoon uit, hij centrifugeert op 1400 toeren en het water- en energieverbruik blijft binnen de perken.
Verwacht echter geen luxe hebbedingetjes als een display, uitgestelde starttijd, een ultralage geluidsproductie, fuzzy logic en meer van dat soort moois. Dergelijke zaken zitten er simpelweg niet op!

Bij aankoop kreeg ik er gratis 5 jaar garantie op. Er stond een technisch identieke Bosch te koop voor meer geld en met minder garantie (Bosch en Siemens is hetzelfde), dus ik ben voor de Siemens gegaan. Nog niet lang in mijn bezit, maar tot nu toe erg tevreden!

Kortom: de WM14A160FN is een no-nonsense-wasmachine voor wie een goed merk zoekt maar niet wil betalen voor snufjes waar je toch geen gebruik van maakt.

Duurzaamheid vul ik niet in, want daar kan ik nog niets over zeggen. Maar ik verwacht eerlijk gezegd dat het met de duurzaamheid wel in orde is.